„
Turėti padorų stadioną – ne tik Kauno, bet visos Lietuvos garbės reikalas. Pasiruošimas šiam projektui pareikalavo daugiau laiko nei planavome. Prireikė įdėti daugiau pastangų. Šiandien jau turime parengtą techninį projektą. Pradedame viešųjų pirkimų procedūras. Planavome reanimuoti lavoną, bet... Po rekonstrukcijos tai bus visiškai naujas stadionas. Geriausias Lietuvoje, aukščiausios 4 kategorijos“, – pristatymo metu teigė Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis.
Sportinių renginių –
futbolo rungtynių ar lengvosios atletikos varžybų – metu stadionas talpins 15 tūkst. žiūrovų. Koncertų metu talpa išaugs dvigubai – iki 30 tūkst.
Svarbiausi techniniai sprendimai: numatyta šildoma danga su laistymo ir drenažo sistemomis (tai aikštės naudojimą pratęs keturiems mėnesiams), virš visų tribūnų iškils stogas, bus įrengtos naujos stadiono konstrukcijos, Ąžuolyno pusėje pastatyta VIP tribūna, rekonstruotos potribūninės erdvės.
„Kaunas turi unikalią situaciją, unikalų stadioną, kuris, deja, buvo tiek metų apleistas. Senas miestas susiduria su nauju miestu – tokioje vietoje stovi mūsų stadionas. Į jį galės ateiti žmonės iš bet kurios Kauno vietos. Net nenaudojant jokio transporto. Šis projektas – dovana Kaunui ir visai Lietuvai“, – tikino architektas Jonas Audėjaitis. Jo teigimu, per metus projekte atliktos tam tikros korekcijos – jis buvo tobulinamas: iš pradžių norėta atlikti tik kosmetinį stadiono konstrukcijų remontą, užpildyti tuščias erdves, tačiau galiausiai apsispręsta palikti tą patį tik cokolinį aukštą, o ant jo statyti naujas tribūnų konstrukcijas. Toks sprendimas priimtas ilgaamžiškumo vardan. Naujosios VIP tribūnos lankytojai automobilius galės palikti po teniso kortais įrengtoje 250 automobilių stovėjimo aikštelėje. Patys teniso kortai bus truputėlį pakelti.
Pasak Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Petrausko, didžiausi pokyčiai, kurie nusimato rekonstrukcijos metu – šildoma natūrali aikštės danga, kurios Lietuvoje dar nėra, šiuolaikinis apšvietimas, stogas virš tribūnų, požeminė 200 vietų parkingo aikštelė. Šiuo metu rengiamas Tunelio g. rekonstrukcijos techninis projektas, keičiant šios gatvės ribas. Taip bus išplėstas parkavimo vietų skaičius: bus įrengta 800-1000 vietų automobiliams. Per Dainų slėnį stadioną galima bus pasiekti nuėjus vos 400 metrų. "Kurį laiką projektas strigo dėl to, kad buvo diskutuojama dėl privažiavimo prie stadiono. Galiausiai problema išspręsta, nusprendus, kad nebūtina žiūrovams atvykti iki pat statinio, nes prie jo parkingo tinkamo tikrai nėra vietos įrengti. Atvykimas į stadiono teritoriją bus ribojamas", - paaiškino J.Audėjaitis.
Statybų leidimas jau yra, kitą savaitę bus skelbiamas viešasis konkursas, skirtas statybų bendrovėms. Neseniai, anot G.Petrausko, Kaune lankėsi lenkų bei vokiečių didelių statybinių organizacijų vadovai, kurie su džiaugsmu laukia šio konkurso. Stadiono fasadas, pasak projekto autorių, bus išskirtinis – dominuos medis, taip sukuriant aliuzija, jog statinys – Ąžuolyno dalis.
Techniniame projekte paskaičiuota kaina – 29,5 mln. eurų. Tikimasi, jog konkurso metu ji turėtų sumažėti iki 25 mln. eurų sumą. Dalį šios sumos – 5 mln. eurų, sudarys Europos Sąjungos lėšos, 12,25 mln. eurų skirs Kauno miesto savivaldybė, likusieji (lygiai tokia pati suma) biudžetą pasieks pagal Valstybės investicijų programą. 5 mln. eurai bus skirti vien cokoliniam aukštui įrengti.
„Šiemet didžiosios pinigų dalies tikrai neprireiks, nes konkursas baigsis tik spalio mėnesį. Griovimo darbai nusikels į kitus metus. Žiemą juos atlikti yra tinkamiausias metas. Miestas tikrai įdės savo dalį. Kiek ir praeita Vyriausybė, taip ir ši žada prisidėti, nepaliks Kauno vieno“, – tikino G.Petrauskas. Jei konkurse nebus netikėtumų, statybų darbai prasidėtų šių metų pabaigoje ar kitų pradžioj.
Stadiono atidrymas planuojamas 2019 metų I-II ketvirtį.
15min primena, jog detalusis stadiono rekonstrukcijos planas buvo patvirtintas 2016 m. rugsėjį. Lapkritį paskelbta techninio projekto rengimo pradžia. Šių metų balandį techninis rekonstrukcijos projektas buvo užbaigtas, gegužę atlikta ekspertizė, o rugpjūtį gautas statybos leidimas. Su projektu gyventojai galės susipažinti internetiniame Kauno miesto savivaldybės puslapyje. S.Dariaus ir S.Girėno stadionas pastatytas 1936 metais, 1969–1979 metais jis rekonstruotas.
Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/sportas/naujiena/f ... -24-841350" onclick="window.open(this.href);return false;