Anbo
Pranešimai: 7776
Užsiregistravo: 2010 Vas 12 19:59
Palaikoma komanda: Žalgiris

Re: LFF veikla

2020 Lie 30 14:28

„Čempionų pietuose“ – Malinauskas ir Malžinskas: Švinius, banditai ir futbolas – ką daryti su LFF pelke?
https://www.lrt.lt/naujienos/sportas/10 ... -lff-pelke

Anbo
Pranešimai: 7776
Užsiregistravo: 2010 Vas 12 19:59
Palaikoma komanda: Žalgiris

Re: LFF veikla

2020 Lie 30 15:07

LFF diskusija - žaidėjų perėjimo reglamentas vaikų futbole

https://youtu.be/OtsFGxBlyw0


mafia7
Pranešimai: 7162
Užsiregistravo: 2010 Vas 10 15:17
Palaikoma komanda: A-lyga
Miestas: Šiauliai

Re: LFF veikla

2020 Lie 30 15:21

Baisu gerbiamieji. Jei ir išrinks tą Danilevičių, per šią savaitę tie du video parodė, kad LFF tie visi įstatai ir reglamentai susikerta su realybę, ir tapo aišku, kad jie nei velnio nežino kas dedasi. Dabartiniame video užteko pažiūrėti tik kelias minutes ir tapo aišku, kad visa LFF braška iš pagrindų. Vieni kalba kaip parašytą ant popieriaus su raudonu kaspinėliu, kitas kalba, kaip yra realiai, kažkaip nusodino tuos popierinius valdytojus to mūsų futbolo. Visuomenės prasme ką jie parodė, tai visiškas fiasko

Tadisss
Pranešimai: 241
Užsiregistravo: 2017 Spa 27 15:40
Palaikoma komanda: Palanga

Re: LFF veikla

2020 Lie 30 16:03

Tai šioje situacijoje yra dvi medalio pusės. LFF panašu labai nebandė gilintis ir ieškoti alternatyvų, priėmė tokį griežčiausią sprendimą apmokestinti transferius. Šioje situacijoje pasigedau konkrečių minčių apie mokyklas, kurios vykdo agresyvią politiką viliojant vaikus. Ir tikrai tai egzistuoja. Manau, pinigine kompensacija būtų kaip tik tokios mokyklos atbaidomos nuo savivaliavimo. Reklamos, kvietimai į nemokamą treniruotę - viskas gerai, bet skambinėjimas tėvams tiesiogiai į namus - absurdas.
Šioje situacijoje visiškai pasigendu pagarbos trenerių tarpe. Viskas gerai, jei taip pasielgti nusprendė tėvai, kurių netenkina sąlygos, aplinka. Bet dažnai patys tėvai būna įtakoti tiesioginių pažadų iš kitų mokyklų trenerių.
Normaliame, civilizuotame pasaulyje, treneriai nei vienas nesispjaudytų ugnimi, jeigu būtų padorus susitikimas su abiem pusėm ir rastų bendrą sutarimą vaiko labui. Tad šie paleidžiamieji raštai yra pozityvus ėjimas.

JonasPetraitis
Pranešimai: 139
Užsiregistravo: 2018 Lap 04 21:23
Palaikoma komanda: Žalgiris

Re: LFF veikla

2020 Lie 30 16:31

Pažiūrėjau "laidelę", taip seniai buvau nesijuokęs - praskaidrino dieną.

Anbo
Pranešimai: 7776
Užsiregistravo: 2010 Vas 12 19:59
Palaikoma komanda: Žalgiris

Re: LFF veikla

2020 Lie 30 18:28

Liutauro Varanavičiaus komentaras po Storo FB postu: "oi, problema yra paprasta - tokios akademijos, kurios nesugeba tobulėti ir nori neleisti treneriams kurti kitų akademijų - jie eina į LFF stoja į Anderlechto asociaciją ir reikalauja kad LFF gintų tuos nesugebančius konkuruoti.
Niekas nesikeičia - mano laikotarpiu tą patį darė valdiškos mokyklos, kad nepaleisti vaiko iki pat 18 amžiaus."

kaip suprantu yra FIFA reglamentas kuris reglamentuoja tokius perėjimus, klausimas kam reikia kurti savo kažkokią tvarką, kuri neaišku ar yra teisėta ir nepažeidžia žmonių teisių

dima
Pranešimai: 75
Užsiregistravo: 2019 Sau 22 14:28

Re: LFF veikla

2020 Lie 30 20:56

Padiskutuoti nusprendė likus dviems paroms iki sprendimo priėmimo matai.. graudus juokdariai.

Šernas mldc. Tik labai keista kad LFF nusprendė pasikviesti būtent jį, o ne kažkokį po padu esantį treneriuką, kuris būtų galvą linksėjęs ir aiškinęs, jog čia puikus pakitimas.

Anbo
Pranešimai: 7776
Užsiregistravo: 2010 Vas 12 19:59
Palaikoma komanda: Žalgiris

Re: LFF veikla

2020 Lie 31 07:31

ganėtinai ilgas sporto advokato komentaras apie šviežiai siūlomą reglamentą:

https://www.facebook.com/sportogincai/p ... 8828739921

[futbolas] Šiuo metu Lietuvos futbole tikrai netrūksta karštų temų: LFF prezidento rinkimai, būsimas LFF įstatų keitimas, diskusijos dėl Kompensacijų už žaidėjų perėjimą tarp futbolo akademijų reglamento (toliau – Reglamentas). Šiandien norėjau pakalbėti būtent apie pastarąjį.

Apie LFF ketinimus priimti Reglamentą teko girdėti jau prieš kurį laiką. Jau tada išgirdus svarstomus įvesti principus, buvau ne kartą pakėlęs antakius bandydamas suprasti, kodėl LFF nori žengti tokiu keistu keliu ir užuot skatinusi sveiką konkurenciją tarp klubų, tų pačių akademijų, jas švietusi futbolo vystymo klausimais, jas ketina įsprausti į biurokratizmu ir kažkieno interesų protegavimu atsiduodančią tvarką.

Šiandien teko klausytis LFF organizuotos diskusijos Reglamento klausimais, kurioje dalyvavo vos vienos Lietuvoje veikiančios futbolo akademijos atstovas. Nors Reglamento tvirtinimo klausimas jau yra numatytas už kelių dienų, akivaizdu, kad apie šį Reglamentą žino tik pati LFF ir keletas kitų „išrinktųjų“ asmenų, kuriems šis Reglamentas gali būti naudingas. Paskutiniu metu teko bendrauti ne su vienu Lietuvoje veikiančių futbolo akademijų atstovu - nė vienas iš jų apie Reglamentą nieko nebuvo girdėjęs.

Mane iki šiol stebina LFF požiūris į itin svarbių reguliacinių dokumentų ir taisyklių priėmimą. Užuot ėjusi atviru keliu ir į jų priėmimą įtraukusi visus futbolo srityje veikiančius asmenis, paskelbusi patį Reglamento projektą viešai, kad visi norintys su juo galėtų susipažinti ir pateikti savo nuomonę ar pasiūlymus, LFF jį laiko savo stalčiuose ir ištraukia tik tada, kada vyksta LFF Vykdomojo komiteto posėdis.

Šiuo aspektu LFF tikrai yra daug ko mokytis iš savo motininių organizacijų UEFA ir FIFA, kurios puikiai supranta, kad į futbolui reikšmingų taisyklių rengimą turi būti įtraukti visi suinteresuoti asmenys ir gaunami visų asmenų, kuriems tokios taisyklės gali daryti įtaka, pozicija, jog tik tokiu būdu gali būti pasiektas tinkamas reguliavimo rezultatas, o prie balsavimo žengiama tik tada, kai dėl to nekyla jokių abejonių.

Tačiau šio post‘o tikslas tikrai nebuvo ir nėra peikti LFF dėl jos atvirumo stokos. Juo siekiu aptarti esminius momentus, dėl kurių, mano nuomone, Reglamentas, bent jau toks, koks jis yra siūlomas, nėra tinkamas ir neatitinka šiuolaikinio futbolo vadybos ir organizavimo principų.

Pirmiausia, turiu pažymėti, kad šiuo metu galioja LFF patvirtinta tvarka, kuri reglamentuoja ir nustato tam tikrus principus, kurie yra nukreipti į futbolininkus ugdančių įstaigų (akademijų) kaštų kompensavimą. Tiesa, ši tvarka yra labai panaši į tą, kurią savo praktikoje taiko FIFA tarptautinių žaidėjų transferų atveju.
Tokia tvarka yra grindžiama esminiu principu – ugdymo įstaiga turi teisę gauti kompensaciją, bet ji yra mokama tik už rezultatą – už profesionalaus futbolo žaidėjo išugdymą ar prisidėjimą prie tokio ugdymo.

Atsižvelgiant į tai, kad profesionalūs žaidėjai yra ugdomi klubams ir būtent klubai naudojasi jų paslaugomis, pagal šią tvarką būtent jiems, kaip profesionalių futbolo žaidėjų paslaugų naudos gavėjams, ir yra numatyta pareiga mokėti šią kompensaciją, tokiu būdu atsidėkojant už darbą, kurį už klubus nuveikė kitos ugdymo įstaigos ir akademijos.

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką LFF, ugdymo įstaigos (akademijos) gali tikėtis tokių kompensacijų iš Lietuvos futbolo klubų, kurie nusprendė su jų auklėtiniu, kaip profesionaliu futbolo žaidėju, sudaryti sutartį:
- po 1 000 EUR už tokio žaidėjo treniravimą 12-ojo, 13-ojo, 14-ojo, 15-ojo tokio žaidėjo gimtadienio sezonais, jeigu tas klubas yra A lygos klubas;
- po 3 000 EUR už tokio žaidėjo treniravimą 16-ojo, 17-ojo, 18-ojo, 19-ojo, 20-ojo, 21-ojo tokio žaidėjo gimtadienio sezonais, jeigu tas klubas yra A lygos klubas;
- po 500 EUR už tokio žaidėjo treniravimą 12-ojo, 13-ojo, 14-ojo, 15-ojo tokio žaidėjo gimtadienio sezonais, jeigu tas klubas yra kitas nei A lygos klubas;
- po 1 000 EUR už tokio žaidėjo treniravimą 16-ojo, 17-ojo, 18-ojo, 19-ojo, 20-ojo, 21-ojo tokio žaidėjo gimtadienio sezonais, jeigu tas klubas yra kitas nei A lygos klubas.

Tuo tarpu pagal LFF siūlomą Reglamentą yra įvedamas kompensacijų mechanizmas, kuris ugdymo įstaigas (akademijas) „apdovanos“ ne už jų rezultatus, bet tiesiog už vykdytą treniravimo procesą, kuris, beje, gali būti net netinkamas.

Pagal Reglamentą yra įvedamas privalomas kompensacijų mechanizmas, kai futbolą sportuojantys vaikai „vaikšto“ ne iš ugdymo įstaigų (akademijų) į klubus, o tarp ugdymo įstaigų (akademijų), nepriklausomai nuo sprendimo pakeisti ugdymo įstaigą (akademiją) priežasties.

Tuo atveju, jeigu ugdymo įstaigos (akademijos) tarpusavyje nepasiekia susitarimo dėl konkrečios kompensacijos sumos, siūloma įtvirtinti, jog naujoji ugdymo įstaiga (akademija) buvusiai vaiko ugdymo įstaigai (akademijai) mokėtų tokias kompensacijas:
- 500 EUR, kai pereina 10 – 11 metų vyriškos lyties vaikas, ir 350 EUR, kai pereina 10 – 11 metų moteriškos lyties vaikas;
- 750 EUR, kai pereina 11 – 12 metų vyriškos lyties vaikas, ir 375 EUR, kai pereina 11 – 12 metų moteriškos lyties vaikas;
- 1 000 EUR, kai pereina 12 – 13 metų vyriškos lyties vaikas, ir 500 EUR, kai pereina 12 – 13 metų moteriškos lyties vaikas;
- 2 000 EUR, kai pereina 13 – 14 metų vyriškos lyties vaikas, ir 1 000 EUR, kai pereina 14 – 15 metų moteriškos lyties vaikas;
- 3 000 EUR, kai pereina 15 – 16 metų vyriškos lyties vaikas, ir 1 500 EUR, kai pereina 15 – 16 metų moteriškos lyties vaikas;
- 4 000 EUR, kai pereina 17 – 18 metų vyriškos lyties vaikas, ir 2 000 EUR, kai pereina 17 – 18 metų moteriškos lyties vaikas;
- 4 000 EUR, kai pereina 19 metų vyriškos lyties asmuo, ir 2 000 EUR, kai pereina 19 metų moteriškos lyties asmuo.

Ką reiškia toks reglamentavimas? Jis reiškia:

1. vaikams ir tėvams yra suvaržomos galimybės rinktis labiausiai jų interesus atitinkančias ugdymo įstaigas (akademijas), kadangi jų pasirinktos ugdymo įstaigos (akademijos) gali vengti atsisakyti priimti konkrečius vaikus pas save dėl pareigos mokėti itin dideles pinigines kompensacijas buvusiai vaiko ugdymo įstaigai (akademijai);

2. neigiamai yra veikiama ugdymo įstaigų (akademijų) konkurencija, grindžiama jų teikiamų paslaugų kokybe, kadangi apsunkinus vaikų judėjimą tarp ugdymo įstaigų (akademijų), konkrečios ugdymo įstaigos (akademijos) gali jaustis ganėtinai saugiai dėl jų auklėtinių vaikų pasilikimo, nepaisant jų teikiamų paslaugų kokybės;

3. potencialus vaikų pasitraukimas iš futbolo, kai jie bus „pririšti“ prie konkrečios ugdymo įstaigos (akademijos), kurios paslaugų kokybė jų netenkina arba kurios jie lankyti daugiau nepageidauja dėl kitų asmeninių priežasčių.

Turint omenyje, kokia yra sunki tiek tų pačių futbolo klubų, tiek pačių ugdymo įstaigų (akademijų) finansinė padėtis, galiu drąsiai sakyti, kad siekiama įvesti tvarka yra labai pavojinga ir akivaizdžiai saugo ir gina tik stambiausių ir finansiškai stiprių Lietuvoje veikiančių futbolo ugdymo įstaigų (akademijų) interesus.

Iš savo patirties galiu pasakyti, kad Lietuvoje veikiantys futbolo klubai dėl finansinių sunkumų ir nepritekliaus visais įmanomais būdais dėdavo pastangas išvengti pareigos mokėti anksčiau aptartas šiuo metu galiojančias treniravimo kompensacijas. Tad, ką tada kalbėti apie vaikų futbolo ugdymo įstaigas (akademijas), kurių finansiniai resursai yra paprastai dar mažesni nei klubų?

Mano nuomone, LFF šiuo metu turi puikią galiojančią kompensavimo už žaidėjų treniravimą tvarką, kuri skatina ugdymo įstaigas (akademijas) ne tik treniruoti žaidėjus, bet juos treniruoti tinkamai, siekti rezultato ir žaidėjų profesionalumo. Nepritariu tam, kad būtų varžomos vaikų ir jų tėvų galimybės siekti pasirinkti geriausią ir jiems priimtiniausią ugdymo įstaigą (akademiją), kol dar nėra prasidėjęs vaiko, kaip profesionalaus futbolo žaidėjo, kelias. Ugdymo įstaigos (akademijos) turi sveikai ir savo pastangomis konkuruoti dėl vaikų. Ši konkurencija neturėtų būti ribojama finansiniais pančiais, kuriuos ketinama uždėti Reglamentu.

Tuo atveju, jeigu LFF tikrai nori atsidėkoti ugdymo įstaigoms (akademijoms) už jų darbą ir profesionalių žaidėjų ugdymą, manau, kad ji turėtų priiminėti ne Reglamentą, o peržiūrėti šiuo metu galiojančias treniravimo kompensacijų sumas, kurias pareigą mokėti turi klubai.

Pastebėtina, kad dabar gaunasi taip, kad klubai už žaidėjų treniravimą moka net mažiau nei tą turėtų daryti ugdymo įstaigos (akademijos) pagal siūlomą Reglamentą.

Tobex
Pranešimai: 7568
Užsiregistravo: 2010 Vas 10 15:14
Palaikoma komanda: Šiauliai

Re: LFF veikla

2020 Lie 31 09:14

komentaras:
Šiaip galima atkreipti dėmesį, kad nei Malinauskas, nei Malžinskas, nei niekas neturi ką prikišti dėl pačios LFF veiklos. Nebėra jokių istorijų apie vilkikus, masažus ir pan., nėra jokių net gandų, kad kažkas ten kažką kažkur nelegaliai pasidaro sau į kišenę. Kalba eina vien apie valdymo, demokratijos dalykus ir kelių tipų mentalitetą, norą balintis reputaciją.

Anbo
Pranešimai: 7776
Užsiregistravo: 2010 Vas 12 19:59
Palaikoma komanda: Žalgiris

Re: LFF veikla

2020 Lie 31 09:42

O tai valdymas nėra veikla? kalba ir eina apie sisteminę LFF struktūros ir valdymo reformą, federacijos keitimą iš pagrindų, o ne kokius ten smulkius (ir nesmulkius) lėšų pasisavinimus, kurių galim numanyti kad pasitaiko.

Lietuvos futbolas yra dugne, pakanka pažiūrėti į rinktinių rezultatus ir "perspektyvas". Ir federacija yra už tai tiesiogiai atsakinga - tai yra jos nuoseklaus "darbo" rezultatas. Federacija yra supuvus, korumpuota ir nekompetetinga, ją iš pagrindų reikia pertvarkyti.

Tobex
Pranešimai: 7568
Užsiregistravo: 2010 Vas 10 15:14
Palaikoma komanda: Šiauliai

Re: LFF veikla

2020 Lie 31 09:51

O tai valdymas nėra veikla?
nu ne. tai visiški skirtingai dalykai.

Tobex
Pranešimai: 7568
Užsiregistravo: 2010 Vas 10 15:14
Palaikoma komanda: Šiauliai

Re: LFF veikla

2020 Lie 31 09:55

beje mano įpostinto komentaro autorius yra VRFS valdybos narys :)

Anbo
Pranešimai: 7776
Užsiregistravo: 2010 Vas 12 19:59
Palaikoma komanda: Žalgiris

Re: LFF veikla

2020 Lie 31 12:15

Utena pasiplovė iš konferencijos :)

Utena ignoruos LFF prezidento rinkimus: norėjo siūlyti D.Šemberą
Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/sportas/naujiena/f ... 196?copied

Anbo
Pranešimai: 7776
Užsiregistravo: 2010 Vas 12 19:59
Palaikoma komanda: Žalgiris

Re: LFF veikla

2020 Lie 31 12:18

valdymas yra veikla. tarkim įmonėlė kurioje dirbu kartais dalyvauja projektuose, kuriuose mūsų funkcija ir būna valdyti (administruoti ir kžordinuotu) projektą. ir už tai gauname pinigus, yra projektų vadovų etatai ir visa kita

Anbo
Pranešimai: 7776
Užsiregistravo: 2010 Vas 12 19:59
Palaikoma komanda: Žalgiris

Re: LFF veikla

2020 Lie 31 12:58

FB paskyra sportogincai.lt pasidalino ir įžvalgomis apie siūlomis LFF įstatų pakeitimus:

https://www.facebook.com/sportogincai/p ... 7072030430

[futbolas] Rytoj vyksiančioje LFF Konferencijoje bus sprendžiamas ne vien naujo LFF prezidento išrinkimo naujai kadencijai, bet ir kitas, mano nuomone, galbūt net žymiai reikšmingesnis klausimas – naujos redakcijos LFF įstatų tvirtinimas.

Ant stalo yra padėti du naujos redakcijos LFF įstatų projektai:
1) projektas, kurį parengė ir pasiūlė su LFF paskutiniu metu konfliktuojanti ir permainų LFF valdymo struktūroje siekianti Vilniaus regiono futbolo sąjunga (VRFS);
2) projektas, kuriam pritarė ir LFF Konferencijai teikia LFF Vykdomasis komitetas.

Aptarsiu abu.

Pirmiausia, pradėsiu nuo antrojo, t. y. LFF Vykdomojo komiteto siūlomo LFF įstatų projekto.

Susipažinus su juo, turiu pastebėti, kad jame nieko itin įdomaus ir reikšmingo nėra. LFF Vykdomojo komiteto siūlomas projektas yra daugiau kosmetinio pobūdžio ir labiau taiso tam tikrus netikslumus, kurie yra šiuo metu galiojančioje LFF įstatų redakcijoje.

Ja tikrai nėra siekiama jokių esminių LFF reformų, kurios skambiai buvo žadėtos prieš keletą metų, kai buvo parengtas LFF sudarytos darbo grupės Gero valdymo praktikai LFF įdiegti raportas.

Sakyčiau yra net priešingai, tam tikrais LFF Vykdomojo komiteto siūlomais LFF įstatų pakeitimais, mano nuomone, net yra nukrypstama nuo gerojo valdymo principų, pvz.:

1. LFF Vykdomasis komitetas siūlo nustatyti, kad kompetencija rinkti LFF viceprezidentus būtų priskirta nebe LFF Konferencijai, o tam pačiam LFF Vykdomajam komitetui.
Tokiu būdu LFF Vykdomasis komitetas siekia dar labiau “apvogti” LFF Konferenciją ir nuo taip jau itin susiaurintų jos funkcijų. Be to, būtina pastebėti, kad LFF viceprezidentai yra tie asmenys, kurie pavaduoja LFF Konferencijos renkamą LFF prezidentą, kai jis negali eiti pareigų dėl vienokių ar kitokių priežasčių. Taigi, tokiu būdu iš LFF Konferencijos yra atimama galimybė pasirinkti kas turėtų būti LFF prezidentu, kai tikrasis LFF prezidentas šių pareigų eiti negalės.
LFF praktikoje jau buvo tokių atvejų, kai atsistatydinus LFF prezidentui, gana ilgą laiką LFF prezidento pareigas ėjo LFF pirmasis viceprezidentas. Tada tokį viceprezidentą pasirinko LFF Konferencija, tačiau pagal LFF Vykdomojo komiteto siūlomą LFF įstatų projektą to nebebūtų. Dėl šios priežasties LFF Konferencijos įtaka LFF valdymui, kuri jau šiuo metu yra itin sumenkinta, susilpnėtų dar labiau.

2. LFF Vykdomojo komiteto siūlomais LFF įstatais yra susilpninamas LFF revizoriaus vaidmuo. Jeigu pagal šiuo metu galiojančius LFF įstatus, LFF revizorius turėjo pareigą vykdyti LFF, LFF organų, jos narių bei LFF administracijos veiklos teisinę bei finansinę kontrolę, tai pagal siūlomą LFF įstatų projektą – jis beturėtų tokią teisę. Be to, iš LFF įstatų dingtų ir LFF revizoriaus atskaitomybė prieš LFF Konferenciją.
Taigi, nors pagal LFF įstatus LFF revizorių renka LFF Konferencija, tačiau pastarajai apie jo darbą girdėti gali nieko nebetekti, dėl ko LFF Konferencija praras ir LFF revizoriaus veiklos kontrolę.

3. LFF Vykdomojo komiteto siūlomais LFF įstatų pakeitimais yra nuspręsta atsisakyti futbolo forumo organizavimo kasmet. Jais siūloma palikti LFF laisvę spręsti dėl to kada jį rengti ir ar rengti apskritai.
Daugiau ką pasakyti apie LFF Vykdomojo komiteto siūlomus LFF įstatų pakeitimus nelabai yra ką.

Kur kas įdomesni yra VRFS siūlomi LFF įstatų pakeitimai, į kuriuos, sakyčiau, dėmesį turėtų atkreipti visi Lietuvos futbolo bendruomenės nariai, kurie iš tikrųjų pageidauja pozityvių pokyčių Lietuvos futbolo valdyme.

VRFS nesiūlo daug LFF įstatų pakeitimų. Šiuo aspektu sakyčiau ji galbūt net pasikuklino. Tačiau, mano akimis, ji palietė keletą esminių „skaudulių“, kuriuos sutvarkius LFF valdymas bent šiek tiek susipurtytų, o LFF valdymo ir kitus organus labiau priverstų pasistengti atliekant savo funkcijas.

Taigi, ką siūlo VRFS?

Pirmiausia, VRFS siūlo LFF įstatais įtvirtinti galimybę LFF tiesioginiais nariai tapti A lygos čempionate, I lygos pirmenybėse, II lygos pirmenybėse, Lietuvos salės futbolo A lygos pirmenybėse ir/ar Lietuvos moterų A lygos pirmenybėse dalyvaujantiems futbolo klubams.

Šiuo siūlymu VRFS atsigręžė į minėtą LFF sudarytos darbo grupės Gero valdymo praktikai LFF įdiegti raportą, kuris buvo parengtas 2017-05-31. Būtent jame vienu esminiu LFF reformos principu buvo numatytas futbolo klubų tiesioginės narystės LFF įtvirtinimas.

Mano nuomone, LFF tiesioginę futbolo klubų narystę LFF turėjo įdiegti nuo pat LFF įsteigimo momento, nes būtent futbolo klubai yra kertinė futbolo bendruomenės dalis. Šiuo aspektu galiojantys LFF įstatai neatitinka ir FIFA įstatų reikalavimų, pagal kuriuos yra reikalaujama, jog LFF (kaip ir visų kitų FIFA narių įstatai) įstatai atitiktų FIFA patvirtintus pavyzdinius įstatus. Tuo tarpu jais FIFA aiškiai yra įtvirtinusi nacionalinių federacijų narių piramidę, pirmuoju numeriu išskiriant būtent futbolo klubus.

Aš iki šiol stebiuosi kaip FIFA vis dar neatkreipė dėmesio ir nepareikalavo LFF imtis permainų, siekiant užtikrinti LFF įstatų atitikimą FIFA reikalavimams.
LFF įstatais suteikus galimybę futbolo klubams tapti tiesioginiais LFF nariais, LFF pagaliau taptų panašesnė į išties tikrąją futbolo bendruomenę kasmet į LFF Konferencijas šaukiančią organizaciją.

Antra, itin reikšmingas VRFS siūlomas pakeitimas yra susijęs su ginčų nagrinėjimo tvarkos pakeitimu. VRFS siūlo atsisakyti privalomos ginčų nagrinėjimo tvarkos Tarptautiniame sporto arbitražo teisme, įsikūrusiame Šveicarijoje, ir ginčų nagrinėjimą perkelti į Lietuvą - į Sporto arbitražą prie Vilniaus komercinio arbitražo teismo, kuris neoficialiai yra pristatomas ir laikomas Lietuvos sporto arbitražo teismu.

Šis siūlomas pakeitimas yra reikšmingas tuo, kad per LFF veiklos vykdymo istoriją į Tarptautinį sporto arbitražo teismą dėl LFF sprendimų drįso kreiptis vos keli asmenys, nepaisant to, kad galbūt norinčių tą daryti ir ginti savo pažeistas teises buvo ištisos eilės. Visi puikiai supranta, kad ginčų nagrinėjimas Tarptautiniame sporto arbitražo teisme dažnai yra finansiškai sunkiai pakeliama siekiamybė. Be to, jis įsikūręs kitoje valstybėje, procesas jame vyksta užsienio kalba. Dėl šių priežasčių ne vienam tiesiog nusvyra rankos net bandyti veltis į sudėtingas ir finansiškai nepakeliamas teisines vingrybes. Todėl kartais lieka galioti net elementariems teisės principams prieštaraujantys LFF organų sprendimai, o LFF vis drąsiau ryžtasi juos priiminėti.

Pridurtina ir tai, kad pagal LFF įstatus bylinėtis Tarptautiniame sporto arbitražo teisme yra priversti visi Lietuvos futbolo dalyvaujantys asmenys net ir tuo atveju, jeigu ginčo kita šalis yra ne LFF. Tad šie asmenys taipogi esamais LFF įstatais yra stumiami į situaciją, kurioje jiems teisiniuose ginčuose dėl anksčiau nurodytų priežasčių tenka nuleisti rankas anksčiau nei jie turėtų.

Mano nuomone, VRFS siūlomos ginčų nagrinėjimo tvarkos pakeitimas Lietuvos futbolą išlaisvintų iš stipriai rankas veržiančių pančių, ko pasekoje atsirastų prielaidos Lietuvos futbole turėti daugiau tvarkos ir teisingų sprendimų.

Beje, toks ginčų nagrinėjimo tvarkos pakeitimas visiškai atitinka FIFA įstatus, kadangi FIFA suteikia teisę pačioms nacionalinės futbolo federacijoms pasirinkti arbitražo teismą, kuris nagrinėtų jų jurisdikcijoje kylančius ginčus futbole.

Trečia, VRFS siūlo grąžinti šiek tiek daugiau galių LFF valdymo struktūroje LFF Konferencijai. Ji siūlo perkelti LFF Konferencijos naudai LFF Etikos komiteto narių skyrimo ir atšaukimo funkciją iš LFF Vykdomojo komiteto kompetencijos.

Mano nuomone, šis pasiūlymas yra racionalus tuo, kad LFF įstatai reikalauja, jog LFF Etikos komiteto nariai būtų nepriklausomi. Atsižvelgiant į tai, kad LFF Etikos komitetas gali priimti itin reikšmingus sprendimus ir LFF Vykdomojo komiteto narių atžvilgiu, logiška eliminuoti LFF Vykdomąjį komitetą iš dalyvavimo formuojant LFF Etikos komiteto sudėtį.

Ketvirta, VRFS siūlo numatyti, jog LFF generalinis sekretorius, centrinė LFF figūra pagal šiuo metu galiojančius LFF įstatus, būtų skiriamas LFF prezidento teikimu. Tokiu būdu VRFS vėlgi bando bent minimaliai LFF Konferenciją grąžinti prie galimybės bent kažkiek prisidėti prie LFF valdymo organų formavimo. Gi pagal galiojančius LFF įstatus LFF Konferencija iš esmės nedalyvauja jos kolegialaus valdymo organo – LFF Vykdomojo komiteto formavime, o būtent pastarajam yra suteikta kompetencija skirti ir LFF generalinį sekretorių. Tad numačius, jog LFF generalinio sekretoriaus kandidatūrą teikia LFF Konferencijos išrinktas LFF prezidentas, LFF Konferencija netiesiogiai dalyvaus LFF generalinio sekretoriaus skyrimo procese.

Tad apie VFRS siūlomus LFF įstatų pakeitimus būtų tiek.

Visgi, įdomiausia bus tai, kas vyks rytoj, t. y. šeštadienį.

Tai, kokie pokyčiai įsivyraus LFF po šeštadienio labai priklausys nuo LFF Konferencijos vedimo tvarkos ir taip, kaip bus suteikta teisė balsuoti LFF Konferencijai už konkrečius LFF įstatų pakeitimus: tik už konkretų LFF įstatų projektą, ar už konkrečius LFF įstatų pakeitimus atskirai.

Turbūt neabejotina, jog tinkamiausia ir demokratiškiausia būtų sudaryti galimybę už kiekvieną abiejų pasiūlytų LFF įstatų projektų straipsnių pakeitimą balsuoti atskirai. Tačiau klausimas, ar LFF vadovybė pasiryš tam, turint omenyje, kad tam tikri LFF įstatų pakeitimai išties yra itin reikalingi ir naudingi daugumai LFF Konferencijoje dalyvausiančių delegatų, dėl ko jų lojalumas galėtų susvyruoti.

Manyčiau, kad šeštadienį pasimatys, ar vyrauja racionalumas ir noras pozityvių permainų ar visgi lojalumas ir stagnacija.

Grįžti į