Veidrodėli, veidrodėli, pasakyk…
Algirdas AURUŠKEVIČIUS
Prieš mėnesį Penalty.lt atidarė nuomonių ringą. Pirmajame straipsnyje buvo gvildenamos Lietuvos futbolo klubų atvirumo peripetijos.
Šiandien pasižvalgysime po mūsų šalies klubų interneto svetaines. Sakoma, kad jos yra komandų pasiekimų ir problemų veidrodis.
LFF licencijavimo taisyklėse nėra pasakyta, kad klubai turi turėti savo svetaines ir jas kvalifikuotai prižiūrėti. Tačiau visi A lygos klubai turi internetinį išėjimą į pasaulį, o svetainių puslapius dažniausiai tvarko komandų spaudos atstovai. Tenka konstatuoti faktą, kad daugumos svetainių “tvarkytojai” nėra žurnalistai, o tolimi nuo futbolo arba neraštingi žmonės. Klubų vadovai eina lengviausiu keliu – samdo pigiai kainuojančius darbuotojus, kurie ne tik nekelia ekipų įvaizdžio, bet, atvirkščiai, jį gadina.
Taigi, kaip toje pasakoje, paklauskime: “Veidrodėli, veidrodėli, pasakyk…”
Pradėkime nuo dabartinio Lietuvos futbolo flagmano – Panevėžio “Ekrano”. Šalies čempiono lango į pasaulį stiklas nėra apdulkėjęs. Panevėžiečių svetainėje daug dėmesio skiriama statistikai, yra daug puikių fotografijų, nuolat vyksta tiesioginės rungtynių transliacijos. Tačiau pasigendama įdomesnių faktų iš klubo gyvenimo.
Šalies vicečempionė Marijampolės “Sūduva” turi neblogai infrastruktūriškai sutvarkytą svetainę, bet jai trūksta operatyvumo ir šeimininkiškos šilumos.
Bronziniam prizininkui Vilniaus “Žalgiriui”, propaguojančiam šiuolaikiško klubo įvaizdį, trūksta atvirumo. Ne iki galo buvo išsakytos klubo ir trenerio Igorio Pankratjevo išsiskyrimo aplinkybės. Kokių sąlygų reikalavo geriausias 2010 metų Lietuvos futbolo treneris, taip ir liko neišgirsta.
Bando civilizuotai gyventi pernai sėkmingai Europos lygoje debiutavęs Tauragės “Tauras”. Tačiau šiam klubui ilgai trūko raštingo žmogaus, galinčio profesionaliai tvarkyti interneto puslapius. Pernai “Tauro” tinklapyje buvo išspausdinta tiesiog juokinga informacija: “Informuojame, kad ši savaitė yra paskutinė, kada šiais metais galite užduoti klausimus gyvai klubo vadovybei.” Supraskite, po savaitės vadovybė jau bus “mirusi”. O reikėjo visai nedaug, žodį “gyvai” pastūmėti šiek tiek į sakinio priekį. Pastaruoju metu tinklalapį tvarko gramatiką išmanantis žmogus.
“Šiaulių” klubo svetainę nei pagirti, nei papeikti nesinorėtų. Ji yra tvirta A lygos komandų vidutiniokė.
Gargždų “Bangos” interneto puslapius lengva vartyti, daug informacijos, bet jai, kaip ir daugelio kitų klubų, trūksta operatyvumo.
Kitus keturis A lygos klubus – Pakruojo “Kruoją”, “Klaipėdą”, “Mažeikius” ir Kauno “Atletą” – galima drąsiai vadinti atsilikėliais interneto srityje. Šios ketveriukės “lyderiai” yra klaipėdiečiai. Jų svetainė 2010 metais buvo užprogramuota nerodyti komandų praleistų įvarčių. Be to, “Klaipėda” turi problemų ir dėl rašybos klaidų. Vienoje žinutėje, susidedančioje iš keturių sakinių, net dukart pakartota ta pati klaida – “Vakaro metų” (turi būti “Vakaro metu”).
A lygos autsaideriams prilygstančias svetaines turi ir kai kurie I lygos klubai. Šioje lygoje galima būtų išskirti iš gerosios pusės tik FBK “Kauno” ir Kretingos “Minijos” tinklalapius. O štai Klaipėdos “Atlanto” interneto svetainė išvis “užsilenkė”. Surinkus šio klubo internetinį adresą, rašoma: “Paslaugos teikimas sustabdytas. Dėl detalesnės informacijos prašome susisiekti su administratoriumi.” Nesunku atspėti, kodėl uostamiesčio ekipos svetainė uždaryta – finansinės problemos.
Lietuvos futbolo klubai turi suprasti, kad interneto svetainės yra jų vizitinės kortelės. Jos viską pasako apie šeimininką.
http://penalty.lt/veidrodeli-veidrodeli-pasakyk/" onclick="window.open(this.href);return false;